1976tik nekazaritzaren eta abeltzaintzaren balioak defendatzen
Vitoria-Gasteiz
www.uaga.eus
Tolosa
Iruñea
Azpeitia
Tutera
Lizarra
Nekazaritza
Frase para noticias de agricultura
Berriak EHNE
AZKENAK NEKAZARITZA

Ohikoa denez, ez dira aldez aurreko kontratu bidez itxi, eta kontserbarako 2,10 euro kiloko izan daitezkeela aipatzen da

Beste denboraldi batez, zainzuriak nekazaritzako elikagaien industriak bere onurarako ezartzen dituen legeen mende jarraitzen du.

Ohi bezala, aurten ere ez da prezioa itxi aldez aurreko kontratu baten bidez, eta uste da kontserbara (estra eta lehena) bideratutako kiloko zenbatekoa 2,10 euro ingurukoa izan daitekeela.

Ziurgabetasun-egoera hori, beste behin ere, EHNE-Nafarroak bere irregulartasunagatik salatzen du, ez baitu betetzen Elikagai Katearen Legea, galeretarako salmenta eragozten duen arau bat, eta horren aplikazioa ez baita gauzatu ez laborantza horretan, ez beste askotan. Kasu batzuetan, segurtasun falta horren ondorioz, nekazariek kanpaina hasi eta berehala amaitu dute, eta sasoikako langileen familiek etxera itzuli behar izan dute ia zainzuririk jaso gabe.

Sektore hau gero eta gehiago kontserba-industria baten mende dago, eta horrek kalitate-eskakizunak alderantziz proportzioan igotzen ditu ordaindu nahi duen prezio insolidarioarekiko, eta fruitu horren ekoizle tradizionalek beren ustiategiak beste elikagai baloratuagoetara bideratzeko aukera planteatzen ari dira.

Nekazaritzako elikagaien industriarekiko mendekotasun hori amaitzeko aukera interesgarri bat zainzuriaren fresko-kontsumoa sustatzea izan daiteke. Sukaldaritzako aukera hori nahiko ezezaguna da, eta lan handia du aurretik merkaturatze-sareak ehuntzeari dagokionez, baina aukera emango luke nekazarien lana duintzeko, ustiategiei eustearekin bat datorren prezio bat lortuz.

Alemania eta Herbehereak bezalako herrialdeetan fresko-kontsumoa oso errotuta dago, eta jarraitu beharreko adibide gisa balio diezagukete ekoizpen-mailan eremu garrantzitsua den horretan, baina ez du jakin hain kalitate handiko elikagai hori sustatzen, adibidez, herrialde desberdinetako hiriburuetako establezimendu eta dendetan, non oraingoz ez dagoen freskoan prestatzeko eta jateko kulturarik.

Hori dela eta, EHNE-Nafarroak ekoizleak animatu nahi ditu merkaturatzeko beste bide hori esploratzera, eta ez etsi beren generoa industriari edozein preziotan ematera, eta kontsumitzaileak, berriz, ezagutu dezaten, fresko eros dezaten, kozinatu eta jan dezaten, sektore interesgarri honetako nekazaritza-ehunari eusten lagunduz.